R/Vs
Το Ω/Κ «ΑΙΓΑΙΟ» ναυπηγήθηκε στα Ναυπηγεία Χαλκίδας και καθελκύστηκε το Δεκέμβριο του 1985. Είναι ερευνητικό πλοίο πολλαπλών χρήσεων και μπορεί να αναλάβει και να φέρει σε πέρας όλων των ειδών τις ερευνητικές εργασίες, όπως Φυσική Ωκεανογραφία, Βιολογική Ωκεανογραφία και Υδροβιολογία, Χημική Ωκεανογραφία, Υποθαλάσσια Γεωλογία και Γεωφυσική καθώς και τεχνικές εργασίες.
Από το Δεκέμβριο του 1985 ξεκίνησε τα ταξίδια του στις Ελληνικές Θάλασσες αρχικά και στη συνέχεια στον ευρύτερο χώρο της Μεσογείου, συμμετέχοντας σε προγράμματα με διεθνείς συνεργασίες αλλά και ελληνικού ενδιαφέροντος.
Τον Μάϊο του 1996 ξεκίνησε ευρείας κλίμακας μετασκευή με αύξηση του μήκους του στα 61,51μ., η οποία ολοκληρώθηκε στο τέλος Φεβρουαρίου 1997. Μετά την μετασκευή το Ω/Κ «ΑΙΓΑΙΟ» έγινε πλοίο Διεθνών Πλόων. Εξοπλίστηκε και συνεχίζει να εξοπλίζεται με όργανα τελευταίας τεχνολογίας. Διευρύνθηκαν οι ορίζοντες έρευνας, έφερε σε πέρας με μεγάλη επιτυχία αποστολές υψηλών απαιτήσεων τόσο στην Ελλάδα, όσο και σε ολόκληρη τη Μεσόγειο, τη Μαύρη Θάλασσα και από το 2010 και στην Ερυθρά Θάλασσα. Ενδεικτικά αναφέρουμε και τη συμμετοχή του στην αντιμετώπιση εκτάκτων αναγκών όπως τον εντοπισμό και ανέλκυση των 2 ελικοπτέρων του ΕΚΑΒ στο Σούνιο και την Ικαρία, τον εντοπισμό και ανέλκυση του Mirage 2000 στο Κεντρικό Αιγαίο, τον εντοπισμό και ανέλκυση του ελικοπτέρου Chinook στην Θαλάσσια Περιοχή του Αγίου Όρους.
Θα πρέπει να αναφερθεί και η από ετών συμβολή του στη συνεργασία του ΕΛΚΕΘΕ με την Εφορία Εναλιών Αρχαιοτήτων του Υπουργείου Πολιτισμού, για τον εντοπισμό, την καταγραφή, την αποτύπωση και ανασκαφή αρχαίων ναυαγίων.
To Ω/Κ «ΑΙΓΑΙΟ» είναι το «Mother Ship» για το Β/Θ «ΘΕΤΙΣ» και για τα ROVs SUPER ACHILLE και MAX ROVER.
To Ω/Κ «ΑΙΓΑΙΟ» έχει ως βάση το λιμάνι του Πειραιά.
Όνομα: ΑΙΓΑΙΟ Έτος κατασκευής/ μετασκευής: 1985/1997 Κλάση: ABS A1,AMS Τύπος: Ερευνητικό Πλοίο Διεθνών Πλόων Μήκος: 61.51 μ. Πλάτος: 9.60 μ Βύθισμα: 29 μ. GRT: 778 τόνοι DW: 172,90 Μ/Τ Χωρητικότητα δεξαμενών καυσίμων: 80 τόνοι Κατανάλωση καυσίμων: 6 Kl/ μέρα Υπηρεσιακή ταχύτητα: 12 κόμβοι Αυτονομία: (μέγιστη διάρκεια παραμονής στη θάλασσα): 20 μέρες Κύριες μηχανές: 2 Χ 950 ΒΗΡ ΜΑΝ Β&W 20/27VO Πρωραίος πλαγιοωθητήρας: (bow thruster): Schottel ski-87 unit, 2 knots/h Προπέλες: (propellers): 2 V.P.P. |
Γεννήτριες: (generators): 2 MAN-331 KW Γεννήτρια ανάγκης: (emergency generator): 1 MAN-46 KW Π-Πλαίσια ´2: Πλαίσιο-Π πρύμνης (υδραυλικό) SWL10τ. & 7.3 μ. Ύψος, πλευρικό πλαίσιο- Π SWL 1τ. Γερανοί/ Βαρούλκα: 1 κεντρικός γερανός 3.5 τόνων, Κεντρικά τηλεχειριζόμενα βαρούλκα X 4500 μ & 2500 μ. 4.5 tons., Ωκεανογραφικό βαρούλκο, Χ 6000 μ&2000μ. Εργαστήριο Η/Υ: 6 τ.μ. Εργαστήρια Χ 5: χημείας-βιολογίας: 29 τ.μ., υγρό εργαστήριο 10 τ.μ., πρωτογενούς παραγωγής: 6 τ.μ., γεωλογίας & CTD: 32 τ.μ., multibeam: 6 τ.μ., Η/Υ: 6 τ.μ. Κινητά εργαστήρια Χ 1: προσδιορισμού διαλυτών Μετάλλων: 12 τ.μ. Καταψύκτες: 3 (-20 deg.C) Πλήρωμα: 21 μέλη Επιστήμονες: 21 επιστήμονες-τεχνικοί.
|
Όνομα: ΦΙΛΙΑ
Έτος κατασκευής: 1986
Κλάση: +H100 A1R
Τύπος: Ερευνητικό Αλιευτικό Πλοίο
Μήκος: 26.10 μ.
Πλάτος: 7.25 μ
Ύψος καταστρώματος: 3.20 μ.
Βύθισμα: 2.6 μ.
GRT: 143 τόνοι
DW: 45.70 Μ/Τ
Χωρητικότητα δεξαμενών καυσίμων: 22 τόνοι
Κατανάλωση καυσίμων: 1600 λίτρα/ μέρα
Υπηρεσιακή ταχύτητα: 10 κόμβοι/ ώρα
Αυτονομία: (μέγιστη διάρκεια παραμονής στη θάλασσα): 10 μέρες
Πόσιμο νερό: 6 τόνοι συν παραγωγή νερού γενικής χρήσης με συσκευή αντίστροφης όσμωσης 64 λίτρα/ ώρα
Κύριες μηχανές: 2 Χ 350 hp ΜΑΝ
Πρωραίος πλαγιοωθητήρας: (bow thruster): 1 Χ 45 hp tunnel bow thruster
Προπέλες: (propellers): 2 αξονικά και 2 προπέλες μεταβλητού βήματος (2 Χ twin variable pitch propellers)
Γεννήτριες: (generators): 2 κύριες γεννήτριες ηλεκτροπαραγωγής Χ 85 Kw.
Γεννήτρια ανάγκης: (emergency generator): 1 Χ 38 Kw
Κατάστρωμα: 35 τ.μ.
Γερανοί/ Βαρούλκα: 1 Χ Hiab γερανό, 1.2 τόνοι στα 8 μέτρα 2 Χ net drums, 2 Χ αλιευτικά βαρούλκα, 12 χιλ. Χ 2000 μ. 1 διπλό υδρογραφικό βαρούλκο, 4 χιλ. Χ 2000 μ., 6 χιλ. Χ 1300 μ.
Εργαστήριο Η/Υ & οπτικών-ακουστικών μέσων: 15 τ.μ.
Εργαστήρια: υγρό εργαστήριο 9 τ.μ., ξηρό εργαστήριο 9 τ.μ.
Καταψύκτες: 3 (-20 deg.C)
Καμπίνες πληρώματος: 4 για 7 μέλη πληρώματος
Καμπίνες επιστημόνων: 3 για 6 επιστήμονες
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Ολικό Μήκος (LOA): 13.40 m.
Πλάτος (Beam width): 3.7 m
Βύθισμα (Draught amidships): 1.55 m
Μηχανές (Propulsion Engines): 2 x CUMMINS MERCRUISER 6CTA8.3-M 430 BHP
Πλήρωμα: 2 άτομα
Ηλεκτρομηχανολογικός εξοπλισμός
Ηλεκτροπαραγωγό Ζεύγος (Generator): KHOLER 28EFOZD - 28 kW
Βαρούλκο Ωκεανογραφίας: Υδραυλικό με συρματόσχοινο 600 m.
Βαρούλκο CTD: Ηλεκτροϋδραυλικό με ομοαξονικό καλώδιο 600 m.
Πρυμναίο A-frame: Ηλεκτροϋδραυλικό.
Τα βαρούλκα και το A-frame έχουν δυνατότητα ασφαλούς ανέλκυσης – καθέλκυσης επιστημονικού εξοπλισμού βάρους έως και 500 kgr.
Εξοπλισμός ναυτιλίας
Radar 36 ΝΜ – Chart Plotter SIMRAD GB40, GPS SIMRAD GS10, 2 μαγνητικές πυξίδες, Aυτόματος πιλότος SIMRAD AP24, Hχοβολιστικό 50/200 kHz, DVHF SIMRAD RS87, NAVTEX JMC-NT1800, Weatherfax JMC-FX220.
Ερευνητικές δυνατότητες και επιστημονικός εξοπλισμός
α) Λεπτομερής χαρτογράφηση της μορφολογίας του πυθμένα: Πολυδεσμικό βυθόμετρο (Multi-Beam Sonar) Sea Bat 7125 της εταιρείας RESON.
β) Ακουστική διερεύνηση του πυθμένα: Τομογράφος υποστρώματος πυθμένα (Sub-Bottom Profiler). Geo Pulse της εταιρείας GEOACOUSTICS.
γ) Μελέτη ωκεανογραφικών παραμέτρων της θαλάσσιας στήλης: Σύστημα ροζέτας – CTD*.
δ) Μελέτη επιφανειακών ιζημάτων του θαλάσσιου πυθμένα: Δειγματολήπτες Van Veen (επιφανείας) και πυρήνων (Core Sampler).
ε) Διερεύνηση υποθαλάσσιου πυθμένα: Τηλεχειριζόμενο υποβρύχιο όχημα (ROV) Seaeye Falcon της εταιρείας Saab επιχειρησιακού βάθους 300 m.
στ) Ερευνητική αλιεία: Εξοπλισμός αλιείας με χρήση διχτυών ή κύρτων για βάθη μέχρι και 400 m.
ζ) Εκπαίδευση: Υποστήριξη των εκπαιδευτικών δράσεων του ΕΛΚΕΘΕ (δυνατότητα μεταφοράς έως και οκτώ ατόμων πλέον του πληρώματος).
* - Ροζέντα SBE 32SC Carousel της εταιρείας Sea Bird Electronics.
- CTD (Conductivity – Temperature – Depth) SBE SeaCat 19 Profiler της εταιρείας Sea Bird Electronics, επιχειρησιακού βάθους λειτουργίας 600 m.
Τελευταία νέα:
ΠΡΟΚΗΡΥΞΗ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΣΥΜΒΑΣΗΣ
Ανόρυξη ΝΕΑΣ ΓΕΩΤΡΗΣΗΣ (Γ6) στηv τοποθεσ...Σύνοψη μελέτης του ΕΛ.ΚΕ.Θ.Ε. για τις επιπτώσεις της ρύπανσης που προκλήθηκε από το ναυάγιο του Δ/Ξ “ΑΓΙΑ ΖΩΝΗ ΙΙ”, Ν.Π. 11763, στο Σαρωνικό Κόλπο
Κάνετε εδώ κλικ για περισσότερα...Πρόγραμμα CLAIM (Cleaning marine Litter by developing and Applying Innovative Methods).
Το πρόγραμμα CLAIM (Cleaning marine Litt...Ενημέρωση Νορβηγίδας Ειδικού από το ΕΛ.ΚΕ.Θ.Ε. για τον καθαρισμό του Σαρωνικού Κόλπου
Διαβάστε όλο το δελτίο στο link ...Η συνεργασία ΕΛΚΕΘΕ Greenpeace κατά της ρύπανσης από πλαστικά
SΟS από την Greenpeace: Πλαστικά κατακλύζουν τι...