Ερευνητικά Σκάφη & Υποβρύχια Οχήματα
Ω/Κ ΑΙΓΑΙΟ
Το Ω/Κ «ΑΙΓΑΙΟ» ναυπηγήθηκε στα Ναυπηγεία Χαλκίδας και καθελκύστηκε το Δεκέμβριο του 1985. Είναι ερευνητικό πλοίο πολλαπλών χρήσεων και μπορεί να αναλάβει και να φέρει σε πέρας όλων των ειδών τις ερευνητικές εργασίες, όπως Φυσική Ωκεανογραφία, Βιολογική Ωκεανογραφία και Υδροβιολογία, Χημική Ωκεανογραφία, Υποθαλάσσια Γεωλογία και Γεωφυσική καθώς και τεχνικές εργασίες.
Ε/Σ ΦΙΛΙΑ
Το Ε/Σ ΦΙΛΙΑ ναυπηγήθηκε στον Πειραιά το 1986 και έχει μήκος 26 μέτρα. Είναι ερευνητικό πλοίο πολλαπλών χρήσεων με έμφαση στην πειραματική αλιεία. Λόγω μεγέθους είναι πολύ ευέλικτο και εκτός από την ανοικτή θάλασσα είναι ιδανικό για έρευνα στα παράκτια και τα αβαθή. Επιχειρεί ως επί το πλείστον στις Ελληνικές Θάλασσες αλλά και στον ευρύτερο χώρο της Ανατολικής Μεσογείου. Έχει διανύσει χιλιάδες μίλια διεκπεραιώνοντας ερευνητικές ωκεανογραφικές και αλιευτικές αποστολές καθώς και τεχνικές εργασίες. Μετασκευάστηκε το 1997 και εφοδιάστηκε με σύγχρονο εξοπλισμό. Από το Ε/Σ ΦΙΛΙΑ επιχειρούν τα ROVs Max Rover και SeaBotix. Έχει ως βάση του το λιμάνι του Ηρακλείου Κρήτης.
Η ανακατασκευή και ο εκσυγχρονισμός του Ε/Σ ΦΙΛΙΑ κρίθηκε αναγκαίος προκειμένου να επεκτείνει τις επιχειρησιακές του δραστηριότητες και να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις της σύγχρονης αλιευτικής και ωκεανογραφικής έρευνας, ως προς τη διερεύνηση της κλιματικής αλλαγής και την προαγωγή της οικοσυστημικής προσέγγισης.
Τον Ιανουάριο του 2022 ολοκληρώθηκε η μετασκευή του Ε/Σ ΦΙΛΙΑ από την εταιρεία ΑΝΑΤΕΚΟ. Οι εργασίες για την ανακατασκευή και τον εκσυγχρονισμό του Ε/Σ ΦΙΛΙΑ πραγματοποιήθηκαν στο Ναυπηγείο Παπίλα στο Πέραμα Αττικής, ενώ το έργο, ύψους 1,3 εκατομμυρίων ευρώ, χρηματοδοτήθηκε από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα (Ε.Π.) «Ανταγωνιστικότητα Επιχειρηματικότητα και Καινοτομία” (ΕΣΠΑ) Περιόδου 2014 – 2020, από τις Περιφέρειες Κρήτης, Αττικής και Νοτίου Αιγαίου με τη συγχρηματοδότηση του Ευρωπαϊκού Ταμείου Περιφερειακής Ανάπτυξης (ΕΤΠΑ).
Βαθυσκάφος ΘΕΤΙΣ
Το βαθυσκάφος «ΘΕΤΙΣ», τύπου REMORA 2000, κατασκευάστηκε από τη Γαλλική Εταιρεία COMEX το 1998 – 1999. Αποκτήθηκε στα πλαίσια του Προγράμματος Ενίσχυσης Ερευνητικού Ιστού της ΓΓΕΤ (Πρόγραμμα ΕΠΕΤ-ΙΙ της Ευρωπαϊκής Ένωσης) και το συνολικό του κόστος έφθασε τα 2.069.000 €. Το σκάφος διαθέτει προβολείς, βιντεοκάμερα, 2 υδραυλικούς βραχίονες, πρόσθιο ηχοβολιστικό, αντλία αναρρόφησης και μπορεί να δεχθεί διάφορα επιστημονικά όργανα μέτρησης και δειγματοληψίας νερού και ιζήματος. Το επιχειρησιακό βάθος του οχήματος είναι 610 μέτρα. Το ΘΕΤΙΣ επιχειρεί από το Ω/Κ ΑΙΓΑΙΟ.
Τελευταία νέα:
-
Δελτίο τύπου ΕΛ.ΚΕ.Θ.Ε. Παγασητικός
05/09/2024 -